Login
Sign Up
Anecdotes
RU UA EN
Get the code to participate in the auction
Home
Drawings  (105)
Anecdotes  (1109)
Crosswords  (5)
Music for fortepiano  (100)
Jokes  (4)
Postage stampses  (3505)
    by country
    on years
    by theme
        lots  (48275)
        bets  (368)
Collection of the coins  (130)
    by country
    on years
    by denomination
        lots  (3891)
        bets  (86)
Phillumeny  (29)
    by country
    on years
    by theme
        lots  (29)
        bets
Mathematics  (10)
My banners  (14)
Advertisment
Rating my page
The Rating of this page:  48
Literature and language - Anecdotes
(25 / 48)
Previous   Up   Next
The Tutoress asks Vovochku:
- Who such Evgeniy Onegin?
- do Not know.
- But CHackiy?
- do Not know.
- That-ak, signifies, you beside us nothing do not know...
- Why nothing? Schwartz know, Silvestra Stalone, Chuck Norrisa...
- And with these knowledges you are going to to live in Russia?
- But where this?
  ( Учительница спрашивает Вовочку:
- Кто такой Евгений Онегин?
- Не знаю.
- А Чацкий?
- Не знаю.
- Та-ак, значит, ты у нас ничего не знаешь...
- Почему ничего? Шварца знаю, Силвестра Сталоне, Чака Норриса...
- И с этими знаниями ты собираешься жить в России?
- А где это? )
 
The Pupil of the fifth class will deliver in library thick book Romeo and Dzhulietta .
- You so has quickly read this book? - wonders the librarian.
- Yes, I that place, where about love, missed.
  ( Ученик пятого класса сдает в библиотеке толстую книгу “Ромео и Джульетта”.
- Ты так быстро прочитал эту книгу? - удивляется библиотекарша.
- Да, я те места, где про любовь, пропускал. )
 
- What this time: I run, you run, he runs, they run?
- Peremenka.
  ( - Какое это время: я бегаю, ты бегаешь, он бегает, они бегают?
- Переменка. )
 
- Here is you have written the last offer to dictate. That it is necessary to put(deliver) at the end?
- Quintuple.
  ( - Вот вы написали последнее предложение диктанта. Что нужно поставить в конце?
- Пятерку. )
 
- Beside you in composition nor one mistakes! say, твоему Father someone helped?   ( - У тебя в сочинении ни одной ошибки! Скажи, твоему отцу кто-то помогал? )
 
- name;entitle Two pronouns.
- Who, I?
  ( - Назови два местоимения.
- Кто, я? )
 
The Teacher: - Cite an instance using the expression fortunately .
the Pupil: - a Robbers lay in wait for the wayfarer and have killed him(it). Fortunately, he has forgotten the building a money.
  ( Учитель: - Приведите пример употребления выражения “ к счастью”.
Ученица: - Грабители подстерегли путника и убили его. К счастью, он забыл дома деньги. )
 
The Tutoress has assigned the composition to subjects That I have done if has got the million? Through half an hour one tot rose with place and approach to her, keep in hand two slips with some calculation.
- Forgive, фрекен, - has said he, - but it is impossible add else 100 thousand?
  ( Учительница задала сочинение на тему “Что бы я сделал, если бы получил миллион?” Через полчаса один малыш поднялся с места и подошел к ней, держа в руках два листка с какими-то расчетами.
- Простите, фрекен, - сказал он, - а нельзя ли добавить еще 100 тысяч? )
 
- Why perished Lenskiy?
- Since Onegin better shot.
  ( - Почему погиб Ленский?
- Потому что Онегин лучше стрелял. )
 
Has Arrived in rural school surveyor from region and asks director:
- Why beside you children speak: “пришедши, ушедши“?
- But dog their knows, can they so “привыкши“!
  ( Приехал в сельскую школу инспектор из района и спрашивает директора:
- Почему у вас дети говорят: “пришедши, ушедши”?
- А пес их знает, может они так привыкши! )
 
Near schools cost(stand)s the boy and aloud weeping. The Passer-by sympathizes:
- That happened? Why such tears?
- Because of accursed rheumatism
- Poor! Such small, but already rheumatic.
- No, I simply in dictate wrote "ривмотизм".
  ( Возле школы стоит мальчишка и громко плачет. Прохожий сочувствует:
- Что случилось? Почему такие слезы?
- Из-за проклятого ревматизма…
- Бедный! Такой маленький, а уже ревматик.
- Нет, я просто в диктанте написал “ривмотизм”. )
 
 
- Conjugate the verb to live in single count;calculate;list passed time!
- I moderate;temper, you moderate;temper, he moderate;temper...
  ( - Проспрягайте глагол “жить” в единственном числе прошедшего времени!
- Я умер, ты умер, он умер... )
 
The Subject of the composition: Describe the reaction of the dog, which you rescued from water . The Girl has written: And dog has left, with thanks wagging tail. Not many people could so do!   ( Тема сочинения: “Опишите реакцию собаки, которую вы спасли из воды”. Девочка написала: “И собака ушла, с благодарностью виляя хвостом. Не многие люди могли бы так сделать!” )
 
One boy has written the tale: Unchancy hunt . Will Go one uncle on hunt. And has sunk. But his(its) dog no. Her(its) shot.   ( Один мальчик написал рассказ: “Неудачная охота”. Пошел один дядя на охоту. И утонул. А его собака нет. Ее застрелили. )
 
- But you do not consider that beside my son much original ideas? - asks the mother a tutoress.
- Yes, particularly in spellings.
  ( - А вы не считаете, что у моего сына много оригинальных идей? - спрашивает мать учительницу.
- Да, особенно в орфографии. )
 
- A Children, who is aware the proverb of proverb?
- Proverb in talk, as sweet honey in pot .
- Good lad! But now say the proverb about good teacher.
- Please: And convolved snake can sting .
  ( - Дети, кто знает пословицу о пословице?
- “Пословица в разговоре, как сладкий мед в горшке”.
- Молодец! А теперь скажите пословицу о добром учителе.
- Пожалуйста: “И свернувшаяся змея может ужалить”. )
 
The Boy writes the composition about its father:
" My pope(pa) - the most strong and brave! He can swim across the most broad river, win in fight with any predator, fought with any gang! My pope(pa) can all! But most often he happens to to wash the dishes, wipe the linen and stand the rubbish".
  ( Мальчик пишет сочинение о своем отце:
"Мой папа - самый сильный и храбрый! Он может переплыть самую широкую реку, победить в схватке с любым хищником, сразиться с любыми бандитами! Мой папа может все! Но чаще всего ему приходится мыть посуду, стирать белье и выносить мусор". )
 
The Tutoress - Vovochke:
" Vovochka, why beside you in dictate such mistakes, as beside your corider on school desk Sidorovoy?"
- "So beside us after all one tutoress, Mar Ivanovna!"
  ( Учительница - Вовочке:
" Вовочка, почему у тебя в диктант такие же ошибки, как у твоей соседки по парте Сидоровой?"
- "Так у нас ведь одна учительница, Марья Ивановна!" )
 
- In the first once book "War and the world" I have taken, when me was 3.
- And that you was most of all remembered?
- As I have earned the umbilical hernia.
  ( - В первый раз книгу "Война и мир" я взял, когда мне было 3 года.
- И что тебе больше всего запомнилось?
- Как я заработал пупочную грыжу. )
 
The Teacher:
- Boys, say, what numbers word "trousers": single or plural?
the Pupil:
- Overhand - single, but from below - plural.
  ( Учитель:
- Ребята, скажите, какого числа слово "брюки": единственного или множественного?
Ученик:
- Сверху - единственного, а снизу - множественного. )
 
Old <<<      1 2 3 - For current rubric      >>> New
<<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 >>>
Go to rubric anecdote
(25 / 48)
Previous   Up   Next
 
Contact
information:
e-Mail ICQ YIM MSN
Catalogues, ratings, searching
Рейтинг@Mail.ru
RU UA EN
Home | Drawings | Anecdotes | Crosswords | Music for fortepiano | Jokes | Postage stampses
Collection of the coins | Mathematics | My banners | 10 best my pages
Copyright © 2003 Tetyana All rights reserved.
Page created in 0.037 seconds. Queries: 6.