Login
Sign Up
Anecdotes
RU UA EN
Get the code to participate in the auction
Home
Drawings  (105)
Anecdotes  (1109)
Crosswords  (5)
Music for fortepiano  (100)
Jokes  (4)
Postage stampses  (3505)
    by country
    on years
    by theme
        lots  (48275)
        bets  (368)
Collection of the coins  (130)
    by country
    on years
    by denomination
        lots  (3891)
        bets  (86)
Phillumeny  (29)
    by country
    on years
    by theme
        lots  (29)
        bets
Mathematics  (10)
My banners  (14)
Advertisment
Rating my page
The Rating of this page:  34
Mathematics - Anecdotes
(26 / 48)
Previous   Up   Next
In school teacher asks:
- Boys, how much will 5х5?
- 30.
- Yes no boys, 5х5 - will be 25, well 26, well in the last resort 27, well at all not 30.
  ( В школе учитель спрашивает:
- Ребята, сколько будет 5х5?
- 30.
- Да нет ребята, 5х5 - будет 25, ну 26, ну в крайнем случае 27, ну никак не 30. )
 
Two schoolboys. One speaks:
- do Not know, believe our teacher mathematicians... Yesterday he has said that 6+4=10, but today that 7+3 too =10...
  ( Два школьника. Один говорит:
- Уж не знаю, верить ли нашему учителю математики... Вчера он сказал, что 6+4=10, а сегодня, что 7+3 тоже =10... )
 
The Teacher:
- But now I shall prove you theorem Pifagora.
the Slacker with back school desk:
- But cost(stand)s? We believe you on word.
  ( Учитель:
- А теперь я докажу вам теорему Пифагора.
Лентяй с задней парты:
- А стоит ли? Мы верим вам на слово. )
 
- If you has a dollar and your mother will give you dollar, how much you will have a money?
- One dollar, miss.
- Yes you simply do not know the arithmetics.
- you do not know my full-grown, miss.
  ( - Если у тебя есть доллар и твоя мать даст тебе доллар, сколько у тебя будет денег?
- Один доллар, мисс.
- Да ты просто не знаешь арифметики.
- Это вы не знаете моей матери, мисс. )
 
- say If one plus one will be two, but two pluses two will be four, how much will be four pluses four?
- Wrongly, miss. You always answer the light questions, but I am got the most heavy.
  ( - Скажи, если один плюс один будет два, а два плюс два будет четыре, сколько будет четыре плюс четыре?
- Это несправедливо, мисс. Вы всегда отвечаете на легкие вопросы, а мне достаются самые тяжелые. )
 
The Tutoress explains the children a fission. Has Written on board 2:2 and asks:
- Children, who knows that this means?
- Tie up! - jumps with the first school desk Wife.
  ( Учительница объясняет детям деление. Написала на доске “2:2” и спрашивает:
- Дети, кто знает, что это означает?
- Ничья! - подскакивает с первой парты Женя. )
 
On lesson mathematician teacher explains the condition of the problem: Stairway building building have five stairwells, each of which consists of 20 stairs. How much ступенек it is necessary to pass to get on the last floor?
- All, - answers the pupil.
  ( На уроке математике учитель объясняет условие задачи: “Лестница строящегося дома имеет пять пролетов, каждый из которых состоит из 20 ступенек. Сколько ступенек надо пройти, чтобы попасть на последний этаж?”
- Все, - отвечает ученик. )
 
The Son bad learns and always repeats over and over again that teacher to he nags. Finally father with son went to school. The Father asks the teacher:
- Why you nag to my son?
- Nag? He nothing do not know. Here is, see. How much will thrice be seven?
- See, pope(pa)? He again begins.
  ( Сын плохо учится и вечно твердит, что учитель к нему придирается. Наконец отец с сыном отправились в школу. Отец спрашивает учителя:
- Почему вы придираетесь к моему сыну?
- Придираюсь? Он же ничего не знает. Вот, посмотрите. Сколько будет трижды семь?
- Видишь, папа? Он опять начинает. )
 
The Teacher mathematicians, having peeked in copy-book of the pupil, was devastated by wise calculations:
- One of us cogo with wit, Sidorov!
На following day Sidorov places on table envelope.
- That in him? - asks the teacher.
- Reference about that that I not mad.
  ( Учитель математики, заглянув в тетрадь ученика, был потрясен замысловатыми вычислениями:
- Один из нас сошел с ума, Сидоров!
На следующий день Сидоров кладет на стол конверт.
- Что в нем? - спрашивает учитель.
- Справка о том, что я не сумасшедший. )
 
- Here is if you has found in right pocket their own trousers three roubles, but in right - two roubles...
- Signifies, I parcel of land someone else trousers.
  ( - Вот если ты нашел в правом кармане своих штанов три рубля, а в правом - два рубля...
- Значит, я надел чужие штаны. )
 
The Teacher - a teacher:
- Well and class I was got stupid! explain Theorem - do not understand. explain Second once. Do Not understand! In the third once explain. Itself has already understood. But they do not understand...
  ( Учитель - учителю:
- Ну и класс мне попался тупой! Объясняю теорему - не понимают. Объясняю второй раз. Не понимают! В третий раз объясняю. Сам уже понял. А они не понимают... )
 
 
The Lesson mathematicians in georgian school. The Teacher:
- Who knows, how much will thrice be three? Petrov!
- Nine!
- Sit, two! Ivanov!
- Nine...
- Sit, two! Gogi!
- Seven, teacher!
- Yes, sometime so - seven-eight...
  ( Урок математики в грузинской школе. Учитель:
- Кто знает, сколька будэт трижди три? Пэтров!
- Девять!
- Садысь, два! Иванов!
- Девять...
- Садысь, два! Гоги!
- Сэм, учытель!
- Да, гдэ-то так - сэм-восэм... )
 
The Teacher - a pupil: "Here is if I you to give the squirrel, afterwards else two proteins, but afterwards else three proteins! How much will?"
Pupil: "Seven!"
Teacher: "listen;hear attentively! First one squirrel, afterwards else two and afterwards else three. How much?"
- "Seven!"
- "T-a-a-k! Let's on-other! One apple plus two apples, plus else three apples! How much?"
- "Six!"
- "Well, finally-that! But squirrel plus two squirrels plus three squirrels! How much?"
- "Seven!"
Teacher: "Well, why?!!"
- "А beside I already live one squirrel!"
  ( Учитель - ученице: "Вот если я тебе дам белку, потом ещё двух белок, а потом ещё трёх белок! Сколько будет?"
Ученица: "Семь!"
Учитель: "Слушай внимательно! Сначала одну белку, потом ещё двух и потом ещё трёх. Сколько?"
- "Семь!"
- "Т-а-а-к! Давай по-другому! Одно яблоко плюс два яблока, плюс ещё три яблока! Сколько?"
- "Шесть!"
- "Ну, наконец-то! А белка плюс две белки плюс три белки! Сколько?"
- "Семь!"
Учитель: "Ну, почему?!!"
- "А у меня уже живёт одна белка!" )
 
The Teacher in class enters not in itself and speaks:
- Ivanov, name;entitle two signs number!
- 46...
- But why not 64? Two! Petrov, name;entitle two signs number!
- 98...
- But why not 89? Two! Sidorov name;entitle two signs number!
- 33! : )
- But why... : -0
  ( Учитель в класс входит не в себе и говорит:
- Иванов, назови двузначное число!
- 46...
- А почему не 64? Два! Петров, назови двузначное число!
- 98...
- А почему не 89? Два! Сидоров назови двузначное число!
- 33! : )
- А почему... : -0 )
 
The Tutoress asks beside Vovochki:
- Vovochka, how much will be on kazakh one?
- Byr.
- it is Correct, but how much will be two?
- Byr, byr.
- Well but three?
- Byr, byr, byr.
- But one hundred?
- Well this long history.
  ( Учительница спрашивает у Вовочки:
- Вовочка, сколько будет на казахском один?
- Быр.
- Правильно, а сколько будет два?
- Быр, быр.
- Ну а три?
- Быр, быр, быр.
- А сто?
- Ну это долгая история. )
 
"Teacher has said that I quite do not know the mathematicians and has put(deliver)ed me in diary book some numeral."   ( "Учитель сказал, что я совсем не знаю математики и поставил мне в дневник какую-то цифру." )
 
Ask the pupil:
- How much will be two pluses two?
- Eight.
- But ten pluses four?
- Twenty two.
- Whom works your pope(pa)?
- Waiter.
- Exactly I review, you as that strange considers.
  ( Спрашивают ученика:
- Сколько будет два плюс два?
- Восемь.
- А десять плюс четыре?
- Двадцать два.
- Кем работает твой папа?
- Официантом.
- То-то я смотрю, ты как то странно считаешь. )
 
The Teacher mathematicians:
- Class so VWVhave diarrhea in mathematician that 90% are this year ruined on exam!
With back school desk:
- Yes us all so much-that and not will!
  ( Учитель математики:
- Класс настолько слаб в математике, что 90% в этом году провалятся на экзамене!
С задней парты:
- Да нас всех столько-то и не будет! )
 
The Teacher:
- Subject of the present-day lesson - "Decision of the quadratic equalations".
the Whole class:
- У-у-у...
the Teacher:
- Hу well, well, at the end little shall dance, shall listen the music.
  ( Учитель:
- Тема сегодняшнего урока - "Решение квадратных уравнений".
Весь класс:
- У-у-у...
Учитель:
- Hу ладно, ладно, в конце немного потанцуем, послушаем музыку. )
 
In school is ill to teach the russian language and have put(deliver)ed on change mathematics. Well, signifies, comes he on lesson. The Mathematician:
- What subject of the last occupation?
the Pupils:
- Cases.
the Mathematician:
- Repeat the cases.
Nominative: кто, что.
Genitive: кого, чего.
Dative: to whom... - but has further forgotten.
the Mathematician:
- Who knows?
the Pupils:
- do Not remember.
the Mathematician:
- Then shall remove. Let unknown word X, then:
кого, чего
кому, Х
Form proportion:
     ЧеГо*КоМу
Х = ---------------- = ЧеМу
         КоГо
  ( В школе заболела преподавательница русского языка и поставили на замену математика. Ну, значит, приходит он на урок. Математик:
- Какая тема последнего занятия?
Ученики:
- Падежи.
Математик:
- Повторяем падежи.
Именительный: кто, что.
Родительный: кого, чего.
Дательный: кому... - а дальше забыл.
Математик:
- Кто знает?
Ученики:
- Hе помним.
Математик:
- Тогда выведем. Пусть неизвестное слово Х, тогда:
кого, чего
кому, Х
Составляем пропорцию:
     ЧеГо*КоМу
Х = ---------------- = ЧеМу
         КоГо )
 
Old <<<      1 2 - For current rubric      >>> New
<<< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 >>>
Go to rubric anecdote
(26 / 48)
Previous   Up   Next
 
Contact
information:
e-Mail ICQ YIM MSN
Catalogues, ratings, searching
Рейтинг@Mail.ru
RU UA EN
Home | Drawings | Anecdotes | Crosswords | Music for fortepiano | Jokes | Postage stampses
Collection of the coins | Mathematics | My banners | 10 best my pages
Copyright © 2003 Tetyana All rights reserved.
Page created in 0.011 seconds. Queries: 6.